Underbara älskade vänner..

Jaha då vaknade man 05.26 idag, (jävla tjat om denna dörr men den har fortfarande inte kommit upp så hundarna kan springa fritt) av att Kasper hoppa upp i sängen o skulle leka.
När pappa gått ut me dem försökte jag somna om men tji fick jag så här sitter jag nu och bloggar i brist på annat...

Igår va första gången på länge jag tränade, hade bestämt me line att vi skulle träna direkt efter jobb så vi gick dit men där va inte bemannat förrän kl. 16, då vi hade en timme tills dess o inte tyckte det va lönt att gå hem, gick vi o fika på 7/11.
Gick tillbaka till gymmet fyra o sen tog det bara en timme att få våra nya kort, tjejen som jobbade va ny och hade ingen aning om vad hon gjorde, fick t.o.m ringa ett samtal för att fråga vad hänglåsen kostade.
Tyckte lite synd om henne då kön bara växte o växte.
Sen va det bara att köra igång, gick/sprang på bandet 40 min sen testa ja ngt annat i typ 5 min, körde lite mage o sen strecha!
HEEELT slut va jag efter detta pass som kändes som en evighet, flammande röd o med spagettiben tackade jag för mig o "gick" hem.
Tack o lov blir det lättare o lättare för varje gång, men frågan e om man vågar sig dit igen!
När jag kom hem tog jag en "före bild" och vägde mig, ska mäta omkrets idag också, sen e det bara att hoppas på resultat.
Det som e så konstigt e att jag inte har ngn som helst träningsvärk idag...kanske e mer vältränad än ja tror, rör mig ju faktiskt sjukt mkt på jobb, eller så kommer den imorgon lr senare idag.

Jag tänkte passa på att hylla mina underbara älskade vänner i detta inlägg, efter familjen e dom ju trots allt det viktigaste i mitt liv...

Malin: Du och jag har verkligen åkt en bergodalbana under vår tid som vänner, vi har gått igenom det mesta tillsammans, bråkat, slagits, gråtit, skrattat, men framför allt har vi utvecklats tillsammans, självklart har vi mognat båda två eftersom vi lärde känna varandra i ganska tidig ålder men det jag syftar på är hur du har fått mig att bli en bättre och mer förstående människa, du har även gjort mig till en mer självsäker person och tack vare dig så tror jag att jag klarar det mesta bara jag vill!
Det bandet vi skapat går inte sönder, det håller i alla väder.
Tyvärr så bor du i Stockholm nu, det e jobbigt, saknar dig hela tiden..gå från att träffas varje dag till att knappt ses alls, men förhoppningsvis flyttar du hem så fort din man studerat färdigt, annars får jag väl helt enkelt flytta upp till dig!
Jag älskar dig och hade gått genom eld för dig vilken dag som helst, du e nummer 1 min häxa!!

Linda: Du är utan tvekan den mest knasigaste o galna vännen jag har, på gott och ont (för din del då) för min del e det bara gott, fan vad kul jag har med och åt dig!
Du är en helt fantastisk människa och vän, glöm aldrig att du är snyggast och smartast på denna planeten... you rock girl!
Du och jag går way back och du är den jag går till när jag behöver bli uppmuntrad eller puschad, du har en otrolig viljestyrka och det smittar av sig.
Tyvärr träffas vi inte speciellt ofta, men vi behöver inte det, jag vet precis var jag har dig och var vi står, Du är en vän för livet Linda...Mycket kärlek till dig!!!

Louise: Du är en tjej att se upp till och avunda, jag hade gjort vad som helst för din mentala styrka.
Du är verkligen en förebild för mig!
Du har gått igenom mycket och inte många hade kunnat göra om det till något bra, själv hade jag antaglig fallit istället för att bli starkare..Maajoomapower!!!
Inte nog med att du är stark och har bra värderingar, du e även sjukt rolig, tycker vi (du och jag) iaf, så många interna skämt som vi bara spinner vidare på, ingen fattar ngt. (det gör nog inte ens vi eg) men kul e det!!!
Spider cal from texas california!!!
Puss Puss!

Älskipälski: Svampen, du kom in sent i bilden, kände inte från början att vi hade särskilt mycket gemensamt, men det visade sig ganska snabbt att jag hade fel, vi har ju rödvinet som gemensam nämnare haha och mycket mer därtill trots våra olika personligheter...
Men det gör ingenting, för vi har kul ändå när vi sitter o vrålar nätterna igenom!
En sak som gör dig till en alldeles underbar vän är tilliten du visat mig, det är sällsynt, men du är verkligen en människa att lita på...!
Det är du som fyllt upp mitt ospäckade schema dom senaste månaderna sen Malin flytta, tack för att du står ut med  gamle mig och tack för alla sentimenla och icke sentimentala pratstunder  vi haft och sist men inte minst alla sena kvällar på dansgolvet!!!
Du får mig att känna mig ung på nytt :)
LOVE!!

Fine: Dig kan jag ju inte lämna onämd.
Du är den mest generösa människa jag känner, både med materiella ting och desto viktigare, med kärlek, omtanke och glädje.
Det gör mig ledsen att du inte lägger ner mer tid på dig själv för att DU ska må bra och vara lycklig.
Jag vet att du blir glad när du gör andra glada men i längden fungerar det inte så... börja ta hand om dig själv!
Ibland önskar jag att vi hade varit kära, för du hade blivit världens bästa pappa, det är den största komplimangen ngn kan få av mig så ta åt dig!!!
(glöm inte vad du lovat :)...)
Tack för att du är där och tröstar när jag e nere, du får mig alltid att inse att vad andra tycker och tänker inte spelar så stor roll utan att det är vad jag vill och känner som är viktigt.
*älskar*

För er som inte nämns här, ta inte illa upp, ni betyder också mycket för mig!!!
Puss, nu ska ja ta en dusch!
 Det där me mitt rimavslut går inte alltid så bra, men försöker iaf!





Kommentarer
Postat av: älskipälski

Du är så fin! o du betyder så mycket för mig med, haha tänka sig att man kna tacka rödvinet för vår vänskap hahaha men jag är väldigt glad för det!

o du min sessa, du känner dig inte ung på nytt, du är bara inte gamal än, för man är inte äldre än vad man känner sig :)

älskar dig baby puss

2009-02-10 @ 12:24:23
Postat av: rillton

Nej har inte glömt vad jag lovat ;) börjar bli ont om tid :D

2009-02-10 @ 15:56:17
Postat av: Linda

Jag blir knas eftersom att med dig kan man slappna av och vara sig själv till hundra procent, dig älskar man bara och en typisk kommentar av dig där skulle ju vara -ja det är ju klart man äskar mig! Och så älskar jag dig ännu mer=). Vi är lite lika o tycker att vi själva är skit roliga, vi skrattar åt mina skämt och vi skrattar båda ikapp till dina skämt. Vi stöttar varandra helt enkelt! Du är underbar och lätt en vän jag vill dela rum med i ålderdomshemmet...FAAAAN vad kul vi hade haft där...nästan som man längtar dit...eller inte...jag vet inte...bara jag får hänga med dig...fast jag vill nog gärna komma där ifrån efter några dagar och i en rullstol kommer jag nog inte långt. puss

2009-02-11 @ 09:55:49
Postat av: Linda

Ja och kort hår och grått är nog inte riktigt min melodi...=/

2009-02-11 @ 09:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0