Alla singlars dag!

Det va inte länge jag kunde hålla mig borta från bloggen, men för en gång skull händer d faktiskt ngt i mitt liv!
Eller nej egentligen inte men vill ändå skriva av mig lite!

Idag tänkte jag att jag skulle fira Alla singlars dag, jag menar, varför finns det ingen dag för oss?
En som varit gift alldeles för länge hade säkert svarat att det är vår dag varje dag, och det kanske man kan tycka, vi gör precis vad vi känner för precis när vi känner för det och d är ju skönt, men det har även sina nackdelar, speciellt dagar som denna...söndagar, då känner man sig lite extra ensam.
Därför tänkte jag gå ut o äta och dricka lite idag, men e då tanken att man ska gå ut sj eftersom det e en singeldag? Det låter ju inte speciellt roligt så därför hoppas jag att det är fler som nappar på min ide´!
Ses i dimman?!

Igår hade vi live band på jobb, det drar ju alltid folk och det va faktiskt riktigt roligt att jobba, det syntes nog på mig för folk kommenterade det!
Jag kunde verkligen inte sluta le förrän en gubbe daska till mig på rumpan och fråga om vi inte kunde spela lite metallica, NEJ det kan vi inte ditt svin!!!!
Strax därpå dog musiken, datan va nog överhettad lr något och det tog säkert 15-20 min att lösa så då gick en massa folk, ngt sånt får ju verkligen inte hända och det hoppas jag inte det gör fler gånger!

Tittade i en bok (dassboken :) ) och hittade det här:

Enkla djupa funderingar:

Varför stannar alltid fotgängare i dörröppningar, nedanför rulltrappor och på de smalaste ställena på trottoarerna, där de är som mest i vägen? (so true)

Varför finns det inte kattmat som smakar möss?

Varför heter det extra pris när det inte alls kostarextra mkt?

Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel?

Varför måste man boka tid hos en synsk?

Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att ta slut? (Alltid!!!)
Osv osv.

Nej nu ska jag gå till gymmet, mkt jobbigare när man ska gå dit på sin lediga dag, annars går jag direkt efter jobb på vägen hem, men har sagt varannan dag så varannan dag it is!
Tack o hej, ikväll ska ja supa ner mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0